måndag 2 januari 2012

FELIZ AÑO IN THE MIDDLE OF NOWHERE


Årets nyårsfirande blev en liten miniresa. På swebussen till Ödeshög hade jag och Frida fullt upp. Vi gjorde fjortisdrinkar, grundade med pastasallad, gjorde årsquiz och förberedde musikintrotävling.

Det var så mörkt när vi kom fram så vi såg inte så mycket mer än så här. Men det var världens mysigaste lilla stuga där Lisa och Rodrigo, mina fina vänner från Valparaiso som var hemma på tillfälligt Sverigebesök, ordnade middag och fest. Kändes nästan lite exotiskt att vara så långt ute i skogen att det inte fanns någon täckning.

Under kvällen pratade vi bland annat om nakenstränder, hur bra det är att bonda med bönder och om det chilenska skolsystemet.

Jag firade årsbytet i silverpaljettklänning.

Ja från början hade grabbarna lite fel taktik när de skulle fyra iväg raketerna. De satte ner dem för långt i marken så de nådde aldrig himlen och vi fick nästan springa och ta skydd. En av brudarna gick och hämtade en flaska att placera pjäserna i, och sen blev det så här fint:

Jag ropade långdragna åhhhh! som min mamma alltid gör när hon tittar på fyrverkerier.

Rodrigo och Kim bildade ett band för kvällen och underhöll med en nyskriven låt.

Dans dans dans!

Och såklart bjöd värdparet på lite latinomoves. Kanske var det en Chico Trujillo-låt när den här bilden togs?

Jag och Lisa pausade och hade catching-up-snack på golvet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar